Menü
0 Termék: 0 Ft

Jogérvényesítési lehetőségek

A Vevő az általa rendelt termékkel vagy az Üzemeletető tevékenységével kapcsolatos kifogásait az Üzemeltető elérhetőségein terjesztheti elő (lásd ÁSZF elején). A Vevő panaszát, észrevételét jelezheti személyesen, telefonon, vagy írásos formában e-mailben és levélben.

Panasz esetén az Üzemeltetőnek békéltető testületi eljárásban való együttműködési kötelezettsége van.

Amennyiben az Üzemeltető és a Vevő között esetlegesen fennálló fogyasztói jogvita Üzemeltetővel való tárgyalások során nem rendeződik, az alábbi jogérvényesítési lehetőségek állnak nyitva a Vevő számára:

•Online vitarendezés.

A Vevő panaszának rendezésére igénybe veheti az online vitarendezés eszközét.

Az alábbi portálon a Vevő és az Üzemeltető, akivel szemben panasszal élt, közösen kiválaszthatják a panasz kezelésével megbízni kívánt vitarendezési testületet.

http://ec.europa.eu/odr 

Figyelem: az online vitarendezésre csak akkor van lehetőség, ha online vásárolt termékre vagy szolgáltatásra vonatkozóan kíván panaszt benyújtani.

A portál csak akkor használható, ha a Vevő az EU-ban él, és az Üzemeltető székhelye is valamelyik EU-országban található. Ezt a webhelyet a kereskedők is igénybe vehetik arra, hogy panaszt tegyenek fogyasztókkal szemben valamilyen általuk értékesített termék vagy szolgáltatás kapcsán.

•Békéltető testület.
A panasz békés rendezése céljából a Vevő eljárást kezdeményezhet a lakóhelye vagy tartózkodási helye szerint illetékes békéltető testületnél illetve fordulhat az Üzemeltető székhelye szerint illetékes szakmai kamara mellett működő békéltető testülethez. Békéltető Testületre vonatkozó szabályok alkalmazásában fogyasztónak minősül a külön törvény szerinti civil szervezet, egyház, társasház, lakásszövetkezet, mikro-, kis- és középvállalkozás is, aki árut vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz, vagy az áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje.

Az Üzemeltető székhelye szerint illetékes békéltető testület:

Fejér Megyei Békéltető Testület
Címe: 8000 Székesfehérvár, Hosszúsétatér 4-6.
Telefonszáma: (22) 510-310
Fax száma: (22) 510-312
E-mail cím: bekeltetes@fmkik.hu;

•Panasztétel a fogyasztóvédelmi hatóságoknál.
Amennyiben Vevő fogyasztói jogainak megsértését észleli, jogosult panasszal fordulni a lakóhelye szerint illetékes fogyasztóvédelmi hatósághoz. A panasz elbírálását követően a hatóság dönt a fogyasztóvédelmi eljárás lefolytatásáról.

•Bírósági eljárás.
Vevő jogosult a fogyasztói jogvitából származó követelésének bíróság előtti érvényesítésére polgári eljárás keretében a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, valamint a Polgári Perrendtartásról szóló 1952. évi III. rendelkezései szerint.

Írj nekünk